Autoexperten

Internkommunikation var
en stor utmaning

Autoexperten är ett stort företag som idag finns på dom flesta orter runt om i landet. Den stora geografiska spridningen i landet gjorde det svårt att upprätthålla en bra och smidig kommunikation som fungerar. Autoexperten ville ha en lösning för att nå ut internt dagligen.

Lösningen utvecklas ständigt för att möta
de framtida behoven som uppstår

För att ta itu med detta så har vi placerat skärmar i personalrummen på både butik och verkstad. Centralt kan flera avdelningar på autoexpertens huvudkontor välja att nå ut med nyheter och information till sina butiker och verkstäder i realtid.

Vi har erbjudit en lösning som motsvarar deras behov och utmaningar, ökat engagemanget och minskat kostnaderna

Digital skyltning som en kommunikationskanal har hjälpt Autoexperten att nå ut i realtid till sina butiker och verkstäder för att informera om viktiga händelser och nyheter i organisationen. Lösningen gör det även möjligt att spara både tid och pengar samt ligga i framkant.

Autoexperten-logo-stor

Autoexperten är en rikstäckande bilverkstadskedja i Sverige. Det finns för närvarande cirka 430 bilverkstäder som är anslutna till konceptet Autoexperten och antalet blir bara fler och fler.

Autoexperten verkstad har över 340 000 artiklar i sortimentet och servar alla typer av bilar samt lagar alla typer av fel med bibehållen nybilsgaranti. Autoexperten har även 57 butiker runtom i landet.